The Mojito Of The Future

Mojito to bodajże najpopularniejszy koktajl w Polsce. Na świecie też ma rzesze fanów. Poniekąd prekursorem Mojito był koktajl o nazwie El Draque wymyślony przez Richard’a Drake’a, który nazwał go tak na cześć Sir Francis’a Drake’a, słynnego brytyjskiego podróżnika- pirata. Składał się on z cukru, key limes (z rodziny limonek), alkoholu i lokalnej mięty (mentha nemorosa), która rosła na polach trzciny cukrowej. Przypuszczać można, że El Draque przygotowywane było na rumie. Jednak pierwsza wzmianka o tym alkoholu pojawia się w 1596 roku, czterdzieści lat po śmierci Sir F. Drake’s.

Inne źródła podają, że El Draque po raz pierwszy został przygotowany w 1586 roku, gdy Sir F. Drake i jego piraci najechali na Havanę by zrabować złoto miasta. Protoplasta Mojito przygotowany był na aguardiente– prymitywnym prekursorze rumu.

Połowa XIX w. to okres, gdy zmodyfikowano recepturę tworząc koktajl, który szybko zyskał popularność. W tym samym czasie powstało Oryginal Bacardi Company.

W 1940 roku kubański poeta i pisarz Federico Villoch stwierdził ‚Kiedy rum zastąpił aguardiente El Draque nazwano Mojito’.

Krąży również historia, że to niewolnicy pracujący na polach trzciny cukrowej wymyślili Mojito.

Ernest Hemingway, którego nikomu przedstawiać nie trzeba pijał Mojito w La Bodeguita Del Medio w Havanie. Poniekąd był to jego ulubiony koktajl, tuż po Daiquiri.

Jak widać wiele jest historii o Mojito, co wpływa na jego popularność. Korzystając z okazji chcemy zainteresować was możliwościami gastronomii i miksologii molekularnej. Polecamy film, w którym Eben Freeman z restauracji i baru Taylor w Nowym Jorku pokazuje swoją wersję Mojito.

Przy okazji proponujemy używać syropu cukrowego, super fine sugar bądz cukru pudru, który jest łatwiej dostępny, nie maltretować mięty, tylko delikatnie ugnieść, by puściła olejki. Zbyt mocne madlowanie wydobywa z mięty gorycz, a ta nie jest wskazana w Mojito.

Mojito powinno składać się z: mięty pieprzowej, syropu cukrowego, białego rumu, limonki, wody gazowanej i lodu. Proporcje zależą od smaku każdego z nas.

Na zdrowie.

Skomentuj

