Nowi liderzy na rynku whisky w Polsce.

Należą do Wyborowa SA Pernod Ricard – wyniki ostatniego raportu AC Nielsen.

Zgodnie z ostatnimi danymi sprzedaży kategorii whisky opracowanymi przez AC Nielsen (listopad 2010, cała Polska) pozycję numer 1 na rynku whisky w Polsce po raz pierwszy w historii przejęła whisky Ballantine’s Finest, kluczowa marka w portfolio Wyborowa S.A., należącej do grupy Pernod Ricard. Dzięki temu Polska jest kolejnym krajem, który wzmacnia niekwestionowaną pozycję marki Ballantine’s jako lidera wśród whisky w Europie. W tym samym okresie irlandzka whiskey Jameson zdetronizowała bezpośredniego konkurenta w segmencie whiskey irlandzkich, stając się numerem 1 tego segmentu – nie tylko w Polsce, ale również na świecie.

Jameson
Jameson

Jestem naprawdę dumny z przełomowego wyniku sprzedażowego jaki właśnie osiągnęliśmy. Dla naszej kluczowej marki Ballantine’s Finest ubiegły rok to potrójny sukces potwierdzający jej nieprzemijającą wielkość: po pierwsze marka obchodziła swoje 100-lecie, po drugie została wyróżniona przez światowego eksperta whisky Jima Murray’a, twórcy „Whisky Bible” trzeci rok z rzędu, jako najlepsza whisky w swojej klasie! I po trzecie – to ostatnie ogromne osiągnięcie czyli pozycja whisky numer 1 w Polsce. Udowodniliśmy, iż kluczem do sukcesu jest konsekwencja realizacji długofalowej wizji oraz poważne inwestycjepowiedział Victor Jerez, Prezes Zarządu Wyborowa S.A.

Sytuacja na rynku alkoholi wysokoprocentowych jest niezwykle dynamiczna. Pomimo dużej presji w kategorii wódki notującej spadek sprzedaży, jasnym obszarem na rynku alkoholi jest rosnący popyt na inne mocne alkohole takie jak whisky, koniak czy wino.

Prognozy dla alkoholi importowanych, zwłaszcza dla whisky, są zdecydowanie pozytywne. Wyborowa S.A. mając w portfolio globalnych liderów w kluczowych kategoriach alkoholi importowanych, ma i będzie mieć wiele do zaoferowania w tym obszarze. Posiadamy takie ikony whisky jak Ballantine’s, Chivas Regal, czy Jameson. Pomimo trudności ekonomicznych Polscy konsumenci w dalszym ciągu aspirują do produktów o wysokiej jakości, co skutkuje adaptacją modelów konsumpcji alkoholi z rynków zachodnich, gdzie whisky ma znaczącą pozycję w koszyku spożywanych alkoholiprognozuje Jean-Baptiste Mouton, Dyrektor Marketingu Wyborowa S.A.

Legendarne whisky Ballantine’s i Jameson to ikony – jedne z najbardziej rozpoznawalnych współcześnie marek alkoholi na świecie. Legenda wciąż żyje, a najlepszym dowodem na to są obecne osiągnięcia tych marek.

W obu przypadkach mamy do czynienia z międzynarodowymi liderami. Teraz, możemy pochwalić się tym także w Polsce! Dziękujemy naszym lojalnym oraz nowym konsumentom za zaufanie i wybór naszych marek – od lat zapewniają one najwyższą jakość, niepowtarzalne doznania smakowe i poczucie wyjątkowości konsumentom na całym świecie podkreśla Katarzyna Pawlęga, Marketing Manager Brown Spirits w Wyborowa S.A.

WYBOROWA S.A. jest działającą w Polsce częścią globalnego holdingu Pernod Ricard obecnego na ponad 70 rynkach na świecie, na pięciu kontynentach. Grupa Pernod Ricard rozwija sie poprzez wzrost organiczny oraz akwizycje wzmacniające portfolio: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) i Vin&Sprit (2008). Koncern jest producentem, właścicielem

i dystrybutorem znanych marek-ikon alkoholowych, takich jak Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, Mumm, polskich wódek Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wielu innych marek globalnych, posiadając tym samym jedno z najbardziej prestiżowych portfolio wśród koncernów alkoholowych. Globalne obroty koncernu osiągnęły 7,203 miliardów Euro za rok budżetowy 2008/2009. Pernod Ricard wierzy w zdecentralizowaną organizację – posiada sześciu Brand Ownerów (Spółek Właścicieli Marek), zarządzających globalnie markami

i produkcją oraz 70 firm dystrybucyjnych odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing na rynkach lokalnych. Zatrudnia 19000 pracowników. Grupa realizuje politykę ciągłego rozwoju oraz w pełni popiera i promuje politykę odpowiedzialnej konsumpcji jej produktów.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90 tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej. W 2008 roku podczas integracji z V&S stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódczanych takich, jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha czy Polska. Na rynku polskim firma jest jednym z dwóch największych graczy w kategorii mocnych alkoholi importowanych, koncentrując się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium i wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

BALLANTINE’S FINEST to flagowy produkt marki Ballantine’s, szkocka whisky mieszana o złożonym, eleganckim i wyrafinowanym produkowana od 1910 roku. Połączenie starannie dobranych gatunków whisky sprawia, że od 100 lat whisky Ballantine’s Finest pobrzmiewa charakterystycznymi nutami czekolady, jabłek i wanilii, a rodzina produktów Ballantine’s szczyci się najbogatszym asortymentem wysokiej jakości dojrzałej szkockiej whisky mieszanej, dostępnej w każdym zakątku świata i doskonale trafia we współczesne gusta.

JAMESON to najpopularniejsza irlandzka whiskey, produkowana od ponad 220 lat. Charakteryzuje się bogatym, niezwykle aromatycznym smakiem. Swą unikalność Jameson zawdzięcza długiemu, trwającemu aż 3 lata procesowi leżakowania. W tym czasie „złoty trunek” dojrzewa w ręcznie wykonanych, dębowych beczkach. Irlandzka whiskey różni się od szkockiej przede wszystkim tym, że jest ona trzykrotnie destylowana. Oprócz tego Irlandczycy nie stosują torfu do suszenia słodu jęczmiennego, co sprawia, że smak irlandzkiej whiskey jest znacznie delikatniejszy.

Pamiętaj, pij odpowiedzialnie!

Na Zdrowie!

(Tekst i zdjęcia – materiały prasowe Wyborowa SA)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s