Responsib’ALL Day – Dzień Społecznej Odpowiedzialności. 24 godziny działań na rzecz „Piłeś? Nie jedź!”

Piłeś? Nie Jedź!
Piłeś? Nie Jedź!

Responsib’ALL Day – to nowy globalny program Pernod Ricard, który realizowany jest dziś na całym świecie. Pierwsza z cyklu edycja koncentruje się na problemie nietrzeźwych kierowców i sposobach jego przezwyciężania.

Wiodący, globalny koncern alkoholowy Pernod Ricard zainaugurował 23 maja br. na 70 rynkach autorski program CSR pod hasłem Responsib’ALL Day. Idea globalnego wydarzenia zrodziła się z przekonania, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w szerzenie odpowiedzialnej postawy jako Ambasadorzy wspólnej i uniwersalnej zasady „Piłeś? Nie jedź!”. W problematykę odpowiedzialnego zachowania po spożyciu alkoholu koncern Pernod Ricard angażuje się od 40 lat. Od blisko 20 lat platformy edukacyjne dedykowane są nakłanianiu do rezygnacji z prowadzenia auta po spożyciu alkoholu.

Unikalna na skalę światową akcja odbywała się w Polsce równolegle w Poznaniu i Warszawie, z zaangażowaniem wszystkich pracowników firmy. Tym samym prawie 500 pracowników z Polski dołączyło do blisko 18.000 pracowników Pernod Ricard na świecie, którzy w tym dniu podpisali deklaracje odpowiedzialności jako wyraz osobistego poparcia postawy „Piłeś? Nie jedź!”.

W Warszawie Responsib’ALL Day był intensywnym dniem działań dla pracowników Pernod Ricard. Wzięli oni udział w części szkoleniowo-edukacyjnej oraz w eksperckim panelu dyskusyjnym z udziałem mł. insp. Marka Konkolewskiego kierującego Zespołem Profilaktyki i Analiz Biura Ruchu Drogowego KGP, Janusza Popiela szefującego Stowarzyszeniu Alter Ego, które walczy o prawa osób pokrzywdzonych w wypadkach drogowych, ratowników z unikalnej krakowskiej grupy R2 (wyróżnionej w tym roku nagrodą Lew Rycerskości przyznawaną przez tygodnik Wprost i markę Chivas Regal) oraz gościa specjalnego, kierowcy rajdowego i wielokrotnego mistrza Polski Leszka Kuzaja. Dodatkowo w tym dniu została zorganizowana wystawa złożona z przykładów najlepszych kampanii społecznych realizowanych w różnych krajach świata przez Pernod Ricard i przez instytucje pozarządowe.

W drugiej części dnia pracownicy Pernod Ricard na znak pełnego zaangażowania i poparcia odpowiedzialnej postawy prowadzili działania edukacyjne w przestrzeni publicznej. Dotarli do ponad 20.000 kierowców, rozdając zawieszki zapachowe z hasłem kampanii „Piłeś? Nie jedź!” oraz ulotki edukacyjne.

Partnerem kampanii była korporacja Ele Taxi, której 500 taksówek przemieszczało się ulicami Warszawy z flagami, niosącymi przesłanie kampanii.

Kampania miała także wsparcie reklamy zewnętrznej w formie ekranów ledowych umieszczonych na głównych skrzyżowaniach, z planowanym zasięgiem 450.000 indywidualnych kontaktów.

Pozycja lidera nieodłącznie wiąże się z odpowiedzialnością społeczną – powiedział Victor Jerez, Prezes Zarządu Wyborowa SA, która jest spółką Pernod Ricard w Polsce.
W problematykę odpowiedzialnego zachowania po spożyciu alkoholu jako globalny koncern angażujemy się już od 40 lat. Bezpieczeństwo na drodze jest uniwersalnym problemem, a zainaugurowany właśnie przez ONZ program «Dekada Bezpieczeństwa na Drodze» wzywa wszystkich – zarówno instytucje publiczne jak i prywatne do skupienia swoich wysiłków wokół tego problemu” – powiedział na zakończenie spotkania Victor Jerez. „Nadużywanie lub niewłaściwa konsumpcja naszych produktów może mieć negatywny wpływ na zdrowie naszych konsumentów, co jest sprzeczne z naszymi wartościami. Naszym obowiązkiem jako jednego z globalnych liderów w branży alkoholowej jest dawać dobry przykład. Wierzę, że najlepszym narzędziem zwalczania problemu związanego z prowadzeniem pod wpływem alkoholu są działania edukacyjne i akcje zapobiegawcze”. – oświadczył Armand Hennon, Wiceprezes ds. Public Affairs Pernod Ricard we Francji.

Jednocześnie zarząd koncernu Pernod Ricard zdecydował o przekazaniu dotacji na rzecz nowych inicjatyw w krajach, gdzie bezpieczeństwo na drodze stanowi szczególnie poważny problem. Akcje te będą kierowane przede wszystkim do młodych kierowców. Zostaną one przeprowadzone we współpracy z międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi.

Pamiętaj, pij odpowiedzialnie!

Na Zdrowie!

(Tekst i zdjęcia – materiały prasowe Wyborowa S.A.)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s