SHAKE IT UP! in London!

Absolut Projekt Pokolenie 2011 - Finaliści Warszawa
Absolut Projekt Pokolenie 2011 - Finaliści Warszawa

Zakończyła się kolejna odsłona konkursu w ramach Projektu Pokolenie organizowanego przez markę Absolut. W rywalizacji pod hasłem SHAKE IT UP! wzięli udział barmani z całego kraju. Nagrodą dla zwycięskiej czwórki jest możliwość zdobycia doświadczenia na najwyższym światowym poziomie podczas pracy w najlepszych londyńskich koktajlbarach.

Konkurs przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym jury w składzie Matt Pomeroy (globalny ambasador Absolut Vodka), Eric Fossard (światowej sławy barman) oraz Maciej Starosolski (ambasador Absolut Vodka w Polsce), wybrało 120 najciekawszych kandydatów na podstawie filmów nadesłanych drogą elektroniczną. Każdy z uczestników miał za zadanie nagrać krótki materiał, w którym wykaże się swoimi umiejętnościami barmańskimi oraz udowodni, że potrafi z przygotowywania drinka uczynić widowisko i prawdziwą sztukę.

Wyłonioną grupę zaproszono na warsztaty do czterech miast: Warszawy, Poznania, Sopotu i Krakowa. Na tym etapie oceniano profesjonalizm barmański. Każdy kandydat został poddany Speed & Quality Test, który sprawdza szybkość pracy za barem, a także jakość przyrządzanych w ekspresowym tempie koktajli. Umiejętność łączenia tych dwóch cech to wyróżnik profesjonalnego barmana jak również podstawowa technika pracy za barem w Londynie.

Eric Fossard
Eric Fossard

Warsztaty były poświęcone trendom we współczesnym barmaństwie, londyńskiej scenie koktajlowej oraz pracy z wódkami smakowymi. Eric Fossard swój wykład dedykował klasycznym koktajlom na wódce (Yokohama cocktail 1921, Fandango 1929, Clubland 1937, Bloody Mary 1928), następnie zainspirował uczestników historią japońskiej sztuki barmańskiej oraz modą na koktajle molekularne przygotowując Dry Ice Vespertini oraz Espresso Jelly. Maciek Starosolski zaprezentował wyjątkowe formy łączenia wódek z oryginalnymi współczesnymi smakami, inspirowanymi Azją, Afryką oraz sztuką kulinarną. Matt Pomeroy z kolei skupił się na pracy z wódkami smakowymi, nadając im nowego znaczenia w tworzeniu koktajli, zaprezentował przy tym innowacyjne formy ich serowania. Duże wrażenie wywarł na uczestnikach Estern Pears Punch oraz podawany w kieliszku do szampana Life in Sweden.

Podczas warsztatów jury wyłoniło zwycięzców: Kacpra Partochiuka z klubu Czekolada w Sopocie, Krzysztofa Jędrysika z Baorque’u w Krakowie, Jakuba Słowickiego z Aquarium w Opolu oraz Macieja Szymańskiego pracującego w MSBIS. Cała czwórka poleci do Londynu, europejskiego zagłębia koktajlowego, gdzie pod okiem profesjonalistów będzie zgłębiać tajniki zawodu. W czasie szkolenia poznają życie nocne miasta „od kuchni”. Stojąc za barem najbardziej prestiżowych koktajlbarów, będą mieli okazję nauczyć się, jak przyrządzać najbardziej ekstrawaganckie drinki świata i poznać, czym jest szalone tempo londyńskiego życia nocnego.

Barmaństwo to doskonała zabawa, ale również prawdziwa sztuka. Poprzez konkurs SHAKE IT UP! chcemy dotrzeć do pasjonatów miksologii i umożliwić im start do prawdziwej międzynarodowej kariery – dodaje Michał Jaskulski, Senior Brand Manager Absolut Vodka.

PROJEKT POKOLENIE zrodził się z przekonania, że kreatywność oraz inspiracja są najważniejszymi wartościami marki Absolut. Skierowany jest on do młodych twórców bez względu na to, w jakiej dziedzinie działają. Każdy muzyk, fotograf czy beatboxer ma szansę zaistnieć. Projekt jest otwarty dla każdej pełnoletniej osoby, która czuje w sobie drzemiący talent, ćwiczy go każdego dnia, marząc o tym, aby być coraz lepszym.

ABSOLUT Vodka to współczesny fenomen. Wprowadzona na światowy rynek w 1979 roku, szybko zdobyła pozycję nr 1 wśród wódek Premium na świecie.. Każda jej kropla – bez względu na to, gdzie na świecie jest serwowana – pochodzi z tego samego miejsca – z destylarni w miejscowości Åhus w południowej Szwecji. W badaniu Hot Bar Brands przeprowadzonym magazyn przez Drinks International, barmani przyznali ABSOLUT Vodka tytuł najgorętszej marki wódczanej na świecie.

Skål! (po szwecku: na zdrowie!)

Pamiętaj, pij odpowiedzialnie!

Na Zdrowie!

(Tekst i zdjęcia – materiały prasowe Wyborowa S.A.)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s