5 pytań do Joerga Meyera z Le Lion, Hamburg.

JoergMeyer
JoergMeyer

Bar Symposium Warszawa: Czego mogą się spodziewać uczestnicy BSW po twojej prezentacji w tym roku?

Podczas mojej prelekcji na poprzedniej edycji BSW, mogłem „zszokować” uczestników BSW pokazując wyniki Le Lion ukazujące, ile pieniędzy straciliśmy przez pierwszych kilka lat. Mam dobrą wiadomość! W czwartym roku wyszliśmy na plus. A więc nadszedł czas żeby porozmawiać o czymś przyjemnym – „A challenge every night: make Guests feel welcome in my Bar.” W Le Lion bardzo duży procent stanowią regularni, powracający często goście. Sprawienie żeby czuli się jak w domu jest najważniejszym narzędziem żeby zapewnić sobie ruch każdego wieczoru. Opowiem, jak my to robimy. W bardzo specyficzny sposób: od używania dawno zapomnianych trików kelnerskich do korzystania w okrutny sposób z mediów społecznościowych. Wydaje mi się, że nawet jeżeli nie będziecie mogli naśladować tego co my robimy w bezpośredni sposób, to na pewno znajdziecie inspiracje dla swojego lokalu. „Witam na mojej prezentacji!”.

BSW: Jakie będą największe trendy w barmaństwie w najbliższych latach?

Jest jedna rzecz, która zmieni ten przemysł zwłaszcza w topowych barach w najbliższych kilku latach. Le Lion rozpoczęło to w tym roku i polecam to każdemu właścicielowi. To jest „killer trend”, którego udoskonalenie zajmie kilka lat : „Barrel Aged Cocktail” czyli „Koktajle Starzone w Beczkach”.

BSW: Jaką radę mógłbyś zaoferować “młodemu barmanowi/barmance”?

Są 2 rzeczy które gorąco polecam:

1.) Barmaństwo to kompleksowa obsługa gości, a nie tylko robienie drinków. Trzeba kochać obsługiwanie ludzi i kochać każdą jego formę: wykształć się jako kelner, pracuj w pięciu gwiazdkowym hotelu jako bagażowy, rób kateringi, pracuj w pubie, klubie. Barmani/Barmanki powinni kształcić się w taki sam sposób jak od lat robią to kucharze. Podróżuj póki jesteś młody, zmieniaj pracę co klika lat, zbieraj międzynarodowe doświadczenie i pracuj w różnych barach.

2.) Trzymaj na dystans „International Bar Industry Circus” (IBIC) – „Międzynarodowy Cyrk Przemysłu Barowego”. Dzisiaj to wielka sprawa z mieszanką Brand Ambasadorów, Konsultantów, Marek Alkoholowych i Mediów. Nie wierz w to co ten „Cyrk” chce żebyś wierzył. Uwierz w to co widzisz na własne oczy. Trendy nie są ważne dla twojego baru, marki. Ważny jest zadowolony gość, który lubi ciebie i lubi twój bar. Patrz na „IBIC” jako wielką inspirację ale nie sposobem w jaki należy zawsze postępować.

BSW: Opowiedz nam o swoim najlepszym dniu za barem.

Niestety, nie mam jakiejś TOP listy w swojej głowie. Miałem wiele świetnych dni za barem. Każdy wieczór jest inny, każdy wieczór ma potencjał żeby stać się najbardziej interesującym w twojej karierze. Również, jeżeli rozmawiamy o najlepszym dniu za barem, to musi się on odnosić do gościa, który siedzi przy twoim barze. Nie możemy być samolubni. Dobry dzień za barem nie ma nic wspólnego z nami. On może być dobrym dniem jeżeli gość przed nami miał również dobry dzień.

BSW: Który z koktajli najbardziej lubisz przygotowywać?

Nie mam faworytów. Kocham jednak rzeczy proste, nieskomplikowane. Może znajdę chwile czasu w Warszawie żeby zrobić wam jednego – mam nadzieje, że wam się spodoba.

Zapraszamy na prezentacje Joerga o godz. 13:45 w poniedziałek 12 września na scenie głównej Bar Symposium Warszawa 2011.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s