Alicja Zabłocka zwyciężyła w polskim finale konkursu International Master Bartender 2011.

Bycie barmanem to nie tylko praca, ale przede wszystkim sztuka – o prawdziwości tego stwierdzenia można było przekonać się 13 września 2011. Właśnie wtedy najlepsi polscy barmani spotkali się w Poznaniu podczas polskiego finału konkursu International Master Bartender. Rywalizując pod czujnym okiem jury, w którym prym wiedli eksperci piwni wraz z Robertem Makłowiczem, barmani musieli wykazać się perfekcją związaną z serwowaniem i podawaniem piwa. Zwyciężczynią została Alicja Zabłocka, którą marka Pilsner Urquell, ikona czeskiego piwa, zaprasza na międzynarodowy finał w Czechach.

Laureatki konkursu
Laureatki konkursu

Polski finał

W polskim finale konkursu International Master Bartender spotkało się 10 barmanów, reprezentujących wszystkie regiony Polski. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich grupa ta poddana została testom zarówno praktycznym, jak i teoretycznym. Uczestnicy odpowiadali na najtrudniejsze pytania dotyczące złocistego trunku. Musieli także wykazać się perfekcyjnym sposobem podania i nalewania piwa. A wszystko po to, aby wyłonić najlepszego z najlepszych – finalistę, który będzie reprezentował nasz kraj podczas międzynarodowego finału w Czechach.

Rywalizacja do ostatnich chwil była bardzo wyrównana. Biorąc pod uwagę bardzo wysoki poziom reprezentowany przez uczestników, nie było to dla nas zaskoczeniem. Cieszymy się, że obok przywiązania do jakości, coraz większą uwagę zwraca się również na profesjonalny serwis. Mamy nadzieję, że konkurs, który Pilsner Urquel organizuje m.in. w trosce o stałe podnoszenie jakości, będzie się do tego coraz bardziej przyczyniał” – powiedział Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej.

Wyłonienie zwycięzcy

Niezależne jury, w skład którego weszli piwoznawcy: Maciej Chołdrych, Michał Saks i Rafał Kowalczyk; krytyk kulinarny Robert Makłowicz, a także przedstawiciele organizatora: Norbert Gajb i Robert Lobovsky, zdecydowało, że laur pierwszeństwa przypadnie Alicji Zabłockiej. Oprócz nagrody w formie pieniężnej oraz kursu barmańskiego I i II stopnia, laureatka będzie reprezentowała Polskę podczas międzynarodowego finału International Master Bartenders 2011 w Czechach.

W konkursie International Master Bartneder wzięłam udział pierwszy raz w życiu. Eliminacje rozpoczęły się internetowym testem wiedzy o Pilsner Urquell – następnie przeszliśmy profesjonalne szkolenie w Krakowie. Organizator konkursu wysłał tajemniczego klienta do pubu, w którym pracuję. W taki sposób znalazłam się w finałowej dziesiątce” – opowiada Alicja Zabłocka, zwyciężczyni konkursu. „Zwycięstwo było dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Podczas ostatniego etapu rozgrywki byłam dziesiąta w kolejce, dlatego kompletnie nie wiedziałam, jakiego pytania się spodziewać” – dodaje.

Siła kobiecego barmaństwa

Oprócz Alicji Zabłockiej nagrodzone zostały także dwie inne panie startujące w konkursie. II miejsce oraz nagrodę publiczności otrzymała Edyta Baranowska z bydgoskiego pubu Barka Club. Natomiast ostatnie miejsce na podium przypadło Renacie Kołodziejczyk, na co dzień pracującej w częstochowskiej Cafe Bianco. Obie Panie otrzymały nagrody finansowe oraz vouchery na kurs barmański.

Bardzo podoba mi się idea konkursu, którego celem jest podnoszenie kultury i standardów nalewania piwa w Polsce. Często spotykam się z sytuacją, kiedy klienci lokali w naszym kraju chcieliby, aby piwo czekało na nich przy barze. Tymczasem sytuacja powinna być odwrotna. Dobre piwo musi być nalewane z uwagą, powoli, tak, aby osiągnęło równomierną barwę oraz odpowiednio wysoką i gęstą piankę” – komentuje Robert Makłowicz, krytyk kulinarny, jeden z członków jury.

Za nami polski finał konkursu. Ostatnia, międzynarodowa rozgrywka odbędzie się już 5 października w Pradze. Najlepsi barmani reprezentujący poszczególne kraje będą rywalizowali pod czujnym okiem sędziów i międzynarodowych ekspertów. Wszyscy zostaną także zaproszeni do warzenia limitowanej edycji Pilsner Urquell, która uświetni obchody 170-rocznicy powstania piwa. Piwa, które od lat pozostaje czeskim dobrem kulturowym.

Idea

International Master Bartender to jeden z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów barmańskich na świecie. Każda edycja cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W ubiegłym roku w konkursie udział wzięło aż 12 000 barmanów z 17 krajów. International Master Bartender daje uczestnikom możliwość zarówno podnoszenia swoich kwalifikacji, jak i dzielenia się doświadczeniami oraz zdobycia cennych nagród. Oprócz nagrody pieniężnej, zwycięzca otrzymuje możliwość pracy w jednym z najbardziej prestiżowych lokali Pilsner Urquell na świecie. W ten sposób barmani stają się mistrzami nie tylko w serwowaniu piwa, ale zdobywają również cenną wiedzę merytoryczną, która przemienia ich zawód w prawdziwą pasję.

Więcej na www.pilsner.pl

Pilsner Urquell – ikona czeskiego piwa

Piwo Pilsner Urquell jest piwem rdzennie czeskim, trwale i nierozerwalnie związanym z historią i kulturą naszych południowych sąsiadów. Czesi słyną z miłości do prawdziwego, złocistego trunku. Uznawani są także za znawców i ekspertów w tej dziedzinie. Stąd tylko w czeskim Pilźnie, blisko 170 lat temu mógł narodzić się pierwszy na świecie, złoty, jedyny i oryginalny pilzner, czyli Pilsner Urquell (Pilsner Urquell oznacza „Pilsner z Oryginalnego Źródła”). Dziś piwo Pilsner Urquell stało się czeskim „dobrem kulturowym”. Na świecie ceniony jest przez miłośników prawdziwych piw za swój wyjątkowy, goryczkowy smak i niepowtarzalny, czeski charakter. Intensywna goryczka chmielu, słodycz karmelu, palony smak miodu i orzecha, musująca cierpkość oraz bogaty ziemisty charakter to składniki niepowtarzalnego smaku Pilsner Urquell. Pilsner zawiera 11,8% ekstraktu oraz 4,4% alkoholu.

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz czternaście oddziałów handlowych na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży  osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2010 r. wyniosła 14,6 mln hektolitrów piwa.


SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2009 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 25,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto w wysokości 3,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie
i Johannesburgu.

(Tekst i zdjęcia: materiały prasowe Kompanii Piwowarskiej.)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s