Nowe limitowane Campari z etykietą projektu Ugo Nespolo

Campari Limited Edition 2012 Nespolo after Leonetto Cappiello
Campari Limited Edition 2012 Nespolo after Leonetto Cappiello


Marka Campari wprowadza na rynek nową limitowaną edycję butelek ozdobionych etykietą zaprojektowaną przez włoskiego artystę Ugo Nespolo. Jest ona inspirowana plakatem „Spiritello” autorstwa Leonetto Cappiello, kultowego włoskiego projektanta sztuki plakatu reklamowego.

Nowa limitowana etykieta jest współczesną adaptacją oryginalnego projektu wykonanego w 1921 roku przez Cappiello na zlecenie Davide Campari.

Ugo Nespolo w swojej autorskiej wersji Campari 2012 wykorzystał mocno nasycone, soczyste barwy, nowoczesną linię oraz elementy graficzne charakterystyczna dla własnej twórczości.

„Po 20-letniej współpracy z marką Campari mam wrażenie, że w pełni kompleksowo i głęboko rozumiem jej wartości. To prawdziwy zaszczyt dla mnie, że zostałem poproszony o stworzenie mojej interpretacji legendarnej etykiety “Spiritello” stworzonej przed laty przez Leonetto Cappiello.” – mówi Ugo Nespolo.

Stworzenie kolejnej limitowanej etykiety w historii Campari pokazuje, że jest to marka nowoczesna, podążająca zgodnie z nowymi trendami oraz podkreślająca swój wieloletni związek ze sztuką. Tworzenie serii limitowanych etykiet od lat pozwala tej włoskiej marce popularyzować znanych artystów i różne nurty art wśród masowego odbiorcy.

„Edycja limitowanej etykiety Campari 2012 jest hołdem dla oryginalnej „Spiritello” stworzonej ponad 90 lat temu przez Leonetto Cappiello. Jest to prawdziwy kamień milowy w historii firmy Campari doceniającej sztukę i teraz jest na stałe widoczny w Galerii Campari. Nowa etykieta jest efektowna, kolorowa i nowoczesna zarazem, jesteśmy pewni, że przyciągnie wzrok konsumentów.” – podkreśla Andrea Conzonato, dyrektor ds. marketingu, Gruppo Campari

Marce Campari zawsze bliska była sztuka i design. Poprzez naszą nową etykietę chcemy podkreślić ducha marki i sprawić, by wyjątkowa sztuka stała się ogólnie dostępna, a także pragniemy celebrować nowy wizerunek Campari. Projekt doskonale odzwierciedla istotę Campari oraz sposób, w jaki ludzie delektują się tym trunkiem w towarzystwie swoich przyjaciół.” – dodaje.

Współczesne dzieło Nespolo będzie można oglądać w mediolańskiej Galleria Campari w części „Hall of Fame” obok szeregu innych klasycznych dzieł stworzonych dla marki w ciągu ostatniego stulecia.

Pamiętaj, pij odpowiedzialnie!

Na Zdrowie!

 

Campari

Campari to marka łącząca klasykę z nowoczesnością i charyzmą. Receptura aperitifu będącego podstawą jednych z najbardziej znanych koktajli na świecie pochodzi z Novara z 1860 roku i pozostała niezmieniona do dziś. Campari jest napojem spirytusowym otrzymywanym z połączenia gorzkich ziół, roślin aromatycznych oraz owoców z alkoholem i wodą. Dzięki mocnej czerwonej barwie, intensywnemu aromatowi i inspirującemu smakowi, Campari od zawsze jest symbolem intrygującej przyjemności ukrytej w każdym drinku. Są to wartości, dzięki którym marka Campari znana jest na całym świecie jako ikona włoskiego stylu, pasji i doskonałości.

Gruppo Campari

Gruppo Campari jest głównym graczem w światowym sektorze napojów, obecnym w ponad 190 państwach, z pozycją lidera na rynku włoskim i brazylijskim oraz silnie zaznaczoną obecnością w USA i Europie Kontynentalnej. Campari ma rozległe portfolio, które obejmuje trzy biznesowe segmenty: napoje alkoholowe, wina oraz napoje bezalkoholowe. W segmencie alkoholowym wyróżniają się dobrze znane, międzynarodowe marki, takie jak Campari czy SKYY Vodka. Gruppo Campari posiada również przodujące regionalne marki: Aperol, Cabo Wabo, CampariSoda, Cynar, Glen Grant, Ouzo 12, X-Rated, Zedda Piras oraz lokalne brazylijskie: Dreher, Old Eight i Drury’s. Najlepiej rozpoznawalną marką w segmencie win jest Cinzano, jak również bardzo istotne regionalne marki: Liebfraumilch, Mondoro, Odessa, Riccadonna, Sella & Mosca and Teruzzi & Puthod. Segment bezalkoholowy stanowią napoje typu aperitif: Crodino and Lemonsoda, których indywidualny zasięg zdominował włoski rynek. Grupa Campari zatrudnia ponad 2 000 pracowników.  Udziały spółki Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM), są notowane na włoskiej giełdzie papierów wartościowych.www.camparigroup.com.

Ugo Nespolo

Urodzony w 1941 w Mosso Santa Maria Biella włoski malarz i rzeźbiarz, znany także z filmów eksperymentalnych, sztuki użytkowej oraz ze współpracy artystycznej w reklamie, teatrze i literaturze.

Jego kariera artystyczna rozpoczęła się w 1960 roku i była mocno związana z wpływami Pop-artu, który stał się popularny we Włoszech w tamtych latach, sztuki konceptualnej, Arte povera i Fluxus. Od 2010 roku jest członkiem Komitetu Honorowego Immagine i Poesia oraz artystycznego ruchu literackiego założonego w Turynie, pod patronatem Aeronwy Thomas (córki Dylana Thomasa).

Leonetto Cappiello

Włoski artysta (1875 — 1942) – tworzył nowoczesne i kolekcjonerskie plakaty reklamowe. Dziś nazywany jest ojcem współczesnej sztuki plakatu. Cappiello, który był samoukiem, zaczynał jako karykaturzysta, aby na początku XX wieku stać się jednym z najbardziej uznanych europejskich artystów. Jego prace zręcznie ukazują żywe, niezapomniane obrazy. Przez 40 lat stworzył przeszło 1000 pomysłowych plakatów, których tematyka obejmowała napoje, balet, literaturę, sztuki teatralne, podróże i sale koncertowe. Techniki wykorzystywane przez Cappiello nie tylko tworzyły Art Déco, ale i wpłynęły na kształt nowoczesnej reklamy.

(Tekst i zdjęcia: materiały prasowe CEDC).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s