Lepiej Żywca!

Lepiej Żywca
Lepiej Żywca

Mimo swojej trudności język polski jest wyjątkowo plastyczny, a zabawa nim może być twórcza i pełna inteligentnego humoru. Marka Żywiec po raz kolejny postanowiła rzucić rękawicę słownej sztampie i zachęcić Polaków do literackich eksperymentów. Tym razem czas na lepienie, formowanie i modelowanie przewrotnych haseł. Czas na „Lepiej Żywca”.

Lepiej to gatunek literacki stworzony przez Wisławę Szymborską. Standardowo składa się z dwóch wersów, z których pierwszy zawiera absurdalny wybór i zaczyna się wyrazem „Lepiej” (lub „Lepszy”, „Lepsza” czy „Lepsze”), a drugi słowem „niż” lub „niźli”.
Z przymrużeniem oka pokazuje alternatywę dla pewnych rzeczy, np.: Lepiej się w leżaku złożyć, niż lepieja nie ułożyć.

Początkowo lepiej opisywał jedynie zagadnienia kulinarne, obecnie może dotyczyć każdego tematu.

Marka Żywiec postanowiła wykorzystać ten gatunek w nowej zabawie słownej – „Lepiej Żywca”. Celem projektu jest uwolnienie twórczej energii oraz zainspirowanie Polaków do literackich eksperymentów. Wystarczy wykorzystać plastyczność mowy ojczystej i tworzyć przewrotne kombinacje, szukając humorystycznych rymów. W zabawie liczą się nieszablonowe podejście do tematu oraz zaskakujące połączenia słowne. Nie będzie żadnych sztywnych ram. „Lepiej Żywca” to akcja dla aktywnych i spragnionych życia ludzi. Konkurs jest konsekwencją nowej kampanii reklamowej, prezentującej bardziej dynamiczną, otwartą i pomysłową twarz marki.

Codziennie na stronie http://www.zywiec.com.pl będą czekały nowe lepiejowe zadania. Uczestnicy będą mogli lepić nietuzinkowe lepieje, a ograniczać ich będzie jedynie własna wyobraźnia. Im bardziej przewrotna układanka słowna, tym lepiej. Kreatywność internautów będzie oceniać znakomite jury w składzie Stanisław Tym, Monika Brodka, Marek Raczkowski oraz Tymon Tymański. Wybór jurorów nie jest przypadkowy – każdy z nich nie tylko na co dzień pracuje słowem, ale uosabia również kluczowe wartości marki. Stanisław Tym jest znanym satyrykiem, niebojącym się wyrażać własnego zdania. Monika Brodka to buntowniczka z góralską duszą i jednocześnie wielowymiarowa artystka uwielbiająca muzyczne eksperymenty. Marek Raczkowski w bezkompromisowy sposób przedstawia na papierze otaczającą nas rzeczywistość, a Tymon Tymański to nonkonformista, niepokorny muzyk, zawsze chodzący własnymi ścieżkami. Tak zróżnicowana komisja gwarantuje także wysoki poziom rywalizacji. Na najlepszych będą czekały liczne nagrody rzeczowe. Akcja rozpoczęła się 19 listopada i potrwa przez 8 tygodni – aż do 13 stycznia.

Konkurs w naturalny sposób wpisuje się w nową kampanię reklamową, prezentującą wartości marki mieszczące się w sformułowaniu „polski apetyt na życie” W prowadzonej komunikacji Żywiec udowodnia, że doskonale rozumie dynamiczne oraz pełne energii i kreatywności pokolenie Polaków. W towarzyszącym kampanii spocie reklamowym zaprezentowany zostanie świat marki oraz jej konsumentów. Pokazany zostanie również polski styl życia, który określają takie cechy jak: nienasycenie, odwaga, dociekliwość i pomysłowość. Marka, wchodząc w nowy etap komunikacji poszerza horyzonty, nie rezygnując jednak ze swoich wartości i dowodząc, iż nowoczesność i energia są na stałe wpisane w jej charakter. Prowadzone działania umacniają również wizerunek Żywca jako najlepszego polskiego piwa premium, towarzyszącego Polakom od ponad 150 lat.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.zywiec.com.pl

***

Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje ponad 11 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Desperados, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Murphy’s, killkeny, Guinness) oraz polskich piw specjalnych (Kaper oraz Żywiec Porter). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia 5500 pracowników.

Żywiec to największa marka piwa premium w Polsce. Od ponad półtora wieku nieprzerwanie warzony jest w jednym miejscu – żywieckim browarze – na bazie trzech podstawowych składników: słodu jęczmiennego, górskiej wody i chmielu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie oraz prestiżowy festiwal teatralny Malta. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych
i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s