„Lepiej Żywca” finiszuje w pięknym stylu!

Lepiej Żywca
Lepiej Żywca

Za nami siedem tygodni językowych potyczek i brawurowych walk z językiem polskim, ponad pół miliona zgłoszonych haseł oraz prawdziwe oblężenie strony konkursowej „Lepiej Żywca”. Jeszcze tylko do 13 stycznia 2013 roku razem z marką Żywiec można rzucać rękawicę słownej sztampie i zmagać się z intrygującymi zadaniami przygotowanymi przez komisję sędziowską.
Akcja rozpoczęła się 19 listopada 2012 roku i potrwa do 13 stycznia 2013. Konkurs cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Uczestnicy nadsyłają średnio ponad 11 tysięcy lepiejów dziennie. Na 10 dni przed zakończeniem akcji spłynęło ponad pół miliona haseł! Stronę internetową marki odwiedziło do tej pory blisko 660 tysięcy osób, z czego ponad połowa to użytkownicy, którzy zajrzeli na nią po raz pierwszy. W konkursie do rozdania jest łącznie 112 iPhone’ów 5 oraz 560 kart upominkowych sieci Empik, o część z nich wciąż można walczyć.

Lepiej to gatunek literacki stworzony przez Wisławę Szymborską. Standardowo składa się z dwóch wersów, z których pierwszy zawiera absurdalny wybór i zaczyna się wyrazem „Lepiej” (lub „Lepszy”, „Lepsza” czy „Lepsze”), a drugi słowem „niż” lub „niźli”. Z przymrużeniem oka pokazuje alternatywę dla pewnych rzeczy, np.:

Lepiej rzepy w ogon wczepić, niż lepieja nie ulepić!

Marka Żywiec wykorzystuje ten gatunek literacki w swojej zabawie słownej – „Lepiej Żywca”. Jeszcze przez kilka dni na stronie www.zywiec.com.pl na wszystkich śmiałków czekać będą wyjątkowe zadania, polegające na stworzeniu lepieja zgodnie ze wskazówkami jurora sędziującego zmagania w danym dniu. Słowne potyczki ocenia imponujące jury w składzie Monika Brodka, Stanisław Tym, Marek Raczkowski oraz Tymon Tymański – każdy z nich obdarzony jest ciętym językiem, posiada dużą dawkę dystansu, a co najważniejsze – polszczyzną posługuje się świetnie i z dowcipem.

Uczestnicy zabawy sprostać muszą nie tylko literackiej formie, ale przede wszystkim zmierzyć się z zaskakującymi pomysłami komisji sędziowskiej. Członkowie jury nieustannie udowadniają, że inspiracją do napisania lepieja może być nie tylko słowo pisane, ale także rysunek i dźwięk. Biorący udział w konkursie również nie zawodzą. Do tej pory powstało wiele nietuzinkowych lepiejów – absurdalnych, humorystycznych i błyskotliwych. Część z nich dotyczyła wydarzeń bieżących – „Lepiej w swetrze się opalać, niźli kryty stadion zalać”, inne nawiązywały na przykład do kultowych polskich filmów – „Lepiej klaskać, kiedy klaszczą, niż udawać konia paszczą”.

Konkurs w naturalny sposób wpisuje się w nową kampanię reklamową, prezentującą wartości marki mieszczące się w sformułowaniu „polski apetyt na życie”. W prowadzonej komunikacji Żywiec prezentuje nowe oblicze i zwraca się do współczesnych Polaków – otwartych, pełnych energii oraz pasji, pokazując w ten sposób swoją nowoczesną, twórczą
i wielowymiarową twarz.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.zywiec.com.pl

(Tekst i zdjęcia: materiały prasowe Grupa Zywiec S.A.)

Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje ponad 11 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Desperados, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Murphy’s, killkeny, Guinness) oraz polskich piw specjalnych (Kaper oraz Żywiec Porter). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia 5500 pracowników.

Żywiec to największa marka piwa premium w Polsce. Od ponad półtora wieku nieprzerwanie warzony jest w jednym miejscu – żywieckim browarze – na bazie trzech podstawowych składników: słodu jęczmiennego, górskiej wody i chmielu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie oraz prestiżowy festiwal teatralny Malta. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych
i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s