Karnawałowa parada drinków.

Koniec karnawału i szalonych zabaw zbliża się wielkimi krokami. Jego ukoronowaniem będą tzw. ostatki, czyli czas od Tłustego Czwartku do wtorku przed Środą Popielcową. Wtedy właśnie odbywa się słynny Karnawał w Rio De Janeiro. Także u nas nie zabraknie tanecznych balów, parad czy imprez klubowych. Aby karnawałowe noce uczynić niezapomnianymi, warto wypróbować kilka prostych przepisów na efektowne drinki.

Po hucznym powitaniu Nowego Roku przyszedł czas na karnawałowe szaleństwo. W tym roku większość z nas będzie się bawić się na imprezach organizowanych w gronie przyjaciół i znajomych. Tak zadeklarowało 58,3 proc. ankietowanych w wieku od 21 do 39 lat, w badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki Smirnoff Black. 1

Nieodłącznym atrybutem karnawałowych imprez – zarówno tych domowych jak oraz klubowych, jest alkohol, który szczególnie w tym czasie przybiera egzotyczne i kolorowe formy. Warto przypomnieć, że dopiero stosunkowo niedawno, do Polski zaczęły napływać z innych krajów likiery oraz składniki, które są podstawą większości drinków i cocktaili. Dlatego barmani, proponując klientom wyszukane mikstury, muszą mieć na uwadze narodowe przyzwyczajenia Polaków. A dane pokazują, że 73 proc. rodaków najchętniej łączy sok z wódką, a 84 proc. colę z whisky. 2

Sylwester i karnawał to zdecydowanie najbardziej sprzyjające momenty w roku, aby wypróbować bardziej złożone koktajle. W tym roku szczególnie polecamy orzeźwiające drinki na bazie owoców oraz bardziej rozgrzewające np. z dodatkiem imbiru, który świetnie komponuje się zarówno z wódką jak i whisky – radzi Roman Sosiński Prestige Brand Ambasador w Diageo Polska.

Do łask powracają też shoty, które najlepiej sprzyjają wspólnej zabawie w większym gronie. Z kolei u naszych odległych sąsiadów zza oceanu królują tzw. Jelly shots, czyli galaretki z alkoholem w najróżniejszych kształtach i smakach. Jest to cześć szerszego trendu, w którym coraz większą rolę odgrywa technologia i nowoczesne sposoby otrzymywania nowych smaków. Ograniczenia, poza wielkością kieliszka i kreatywnością barmana praktycznie przestały istnieć.

Poniżej przedstawiamy koktajle na bazie wódki Smirnoff Black, whisky Johnnie Walker Red Label i likieru Baileys, które doskonale sprawdzą się podczas spotkań z przyjaciółmi oraz wszelkich karnawałowych przyjęć. Szejkery w dłoń!

Mule Jeżynowy
Mule Jeżynowy

Leśna przygoda z Mule Jeżynowym

Dzikie chowają się wśród bezdroży i lasów. Ogrodowe
z wdziękiem wystawiają się ku światłu. Mrożone idealnie nadają się do zrobienia pysznego drinka. Mimo, iż jeżyny znane są w Europie od dawna, dopiero w XX wieku wyhodowano odmianę pozbawiającą je największej wady – kolców…

Składniki:

40 ml wódki Smirnoff Black

Mięta (nie zgniatamy)

20 ml pure jeżynowego /malinowego lub truskawkowego

2 łyżeczki syropu cukrowego

sok z połowy limonki

kruszony lód

Przygotowanie: Do szklanki typu highball wlewamy wódkę, syrop cukrowy, sok z połowy limonki. Dodajemy kruszony lód a następnie osobno zmiksowane pure z owoców. Całość dopełniamy wodą sodową, spritem lub piwem imbirowym.

Dekoracja:Listek mięty i świeża malina/ jeżyna lub truskawka.

Johnnie Ginger
Johnnie Ginger

Nieokiełznany Johnnie Ginger

Kipi witalnością, wrze od świeżości, rozsadza od środka i rozstawia po kątach.

Składniki:

40 ml Johnnie Walker Red Label

3 ćwiartki limonki

2-3 łyżeczki syropu cukrowego

lód w kostkach

piwo imbirowe

Przygotowanie:W szklance typu highball ugniatamy 3 ćwiartki limonki
z syropem cukrowym. Wlewamy whisky, uzupełniamy lodem i całość mieszany. Całość dopełniamy piwem imbirowym.

Dekoracja:3 plastry świeżego imbiru i gałązka melisy.

Kremowa słodycz pod malinową pierzyną
Kremowa słodycz pod malinową pierzyną

Kremowa słodycz pod malinową pierzyną

Odkąd w 1974 r. odkryto jak połączyć ze sobą śmietankę i whiskey, likier Baileys stał się obiektem westchnień milionów kobiet na całym świecie. W tej propozycji do tego idealnego zestawu dodano zapach i słodycz malin.

Składniki:

50 ml Baileys Irish Cream

mrożone maliny

Przygotowanie:

Przygotuj wcześniej mus malinowy (wystarczy zmiksować mrożone maliny). Przelej mus do kieliszka typu shot zapełniając go do połowy. Następnie wlej powoli mocno schłodzony Baileys.

Odpowiedzialne spożywanie alkoholu

Informacje na temat działań firmy Diageo na rzecz odpowiedzialnego picia alkoholu na www.pijrozwaznie.pl.

W ramach kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” przypominamy o czterech zasadach dobrej zabawy:

  1. Po każdym drinku wypij szklankę wody – Alkohol odwadnia organizm. Dlatego, aby mieć dobre samopoczucie, warto uzupełniać płyny – pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe.

  1. Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu – Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego działanie.

  2. Nie pij, jeśli nie jesteś pełnoletni – W świetle polskiego prawa tylko osoby, które ukończyły 18 lat mogą kupować i pić alkohol.

  3. Nie pij, jeśli prowadzisz – Asertywna postawa pomaga uniknąć tragicznych skutków prowadzenia pojazdów po wpływem alkoholu. Musisz znać dopuszczalne limity i ograniczenia prawne oraz bezwzględnie stosować się do nich. Pamiętaj, że czasem najlepsza decyzja jest taka, aby nie pić w ogóle. Zawsze postępuj zgodnie z prawem i dokonuj właściwych wyborów!

Diageo to producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, J&B, Baileys, Jose Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards. Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i Londynie. Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na http://www.Diageo.com

Dodatkowe wiadomości na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, różne narzędzia oraz informacje o inicjatywach związanych z tym tematem dostępne są na http://www.DrinkIQ.com.

Celebrujemy życie każdego dnia, wszędzie!

1Badanie zrealizowane w dniach 9-13 grudnia 2012 roku, metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research na zlecenie marki Smirnoff Black. Próba badawcza miała charakter losowy i objęła 883 osoby. Operatem losowania był panel internetowy StudentsWatch.pl ograniczony do osób w wieku od 21 do 39 lat.

2Badanie na temat zachowań i stylu picia Polaków, przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Diageo Polska, Maj 2010.

(Tekst i zdjęcia: Diageo Sp. z o.o.)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s